Tijd om naar school te gaan - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Debby Bodelier - WaarBenJij.nu Tijd om naar school te gaan - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Debby Bodelier - WaarBenJij.nu

Tijd om naar school te gaan

Blijf op de hoogte en volg Debby

06 September 2015 | Spanje, Madrid

Ik had nog een paar dagen voordat ik naar school zou moeten. Woensdag begon mijn eerste les. Maar dat betekende dus dat ik maandag en dinsdag nog vrij was om van alles te doen..

Maandag heb ik mijn eerste salsa lesje gevolgd met mede exchange studentjes. Dit was erg leuk en opvolgend was een feest.

Dinsdag moest ik alvast naar school voor een practicum over computer gebruik en voor de rest heb ik vooral lekker genoten van mijn laatste dagje freedom.

Woensdag begon de ellende dus (dacht ik) want ik heb tot donderdag alleen mezelf hoeven voor te stellen en de syllabus hoeven doornemen. En ik heb mijn rooster zo geregeld dat ik vrijdag vrij ben.. Dikke prima dus!

Vrijdag ben ik met Kim en Lisa (beide Nederlands) in een kabelbaan geweest met prachtig uitzicht over de stad en het aanliggende park. 'S avonds hebben we meegedaan aan de tapastour en heb ik veel geleerd over de geschiedenis van tapas etc. Bijv. dat iemand die ziek was als medicijn drank kreeg, met als gevolg dat hij hele dagen dronken was. Hij ging terug naar de dokter, die hem vertelde dat hij er wat bij moest eten. Door het eten werd hij niet meer dronken en had hij ook geen pijn meer. Hij kwam op het idee dat wanneer je dus iets kleins eet, je in de middag kunt drinken en daarna weer kan gaan werken. Awesome..
Een ander weetje is dat paella vertaald kan worden naar 'para ella' wat betekent: voor haar. Oftewel in Spanje maken alle mannen de paella. Zelfs als je voor de rest niks op tafel kan brengen.

Zaterdag zijn we naar Parque de Attracionnes geweest. Dit is een groot pretpark met veel achtbanen etc. Erg leuk! Gelijk spongebob even ontmoet in zijn ananas.

Vandaag (zondag) is het rustdag. Ik ga zo even winkelen en de HEMA vinden (jaa die zit hier blijkbaar), en dat is het dan weer.

Adiosss

  • 09 September 2015 - 00:09

    Petra Berger:

    Hoi Debby.

    Wat leuk dat we hier in Nederland kunnen volgen hoe het met jou in Madrid gaat !!!
    Zo kort daar en al zoveel aan de weet gekomen, ook strak gepland om op vrijdag vrij te zijn, heerlijk lang weekend om de stad te verkennen en leuke dingen te doen !!! ;-)

    Lieverd ik vind het super wat je doet en ook heel leuk om het hier te kunnen volgen.
    Groetjes en veel liefs, je tante. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Debby

Mijn blog over mijn ervaringen in Madrid!

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2687

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 24 December 2015

Viver en Madrid

Landen bezocht: